‘Gewoon’ digitaal met de MijnJBZ Kennisboost

Het JBZ staat voor zorg die bij je past én werk dat bij je past. Samen bewegen we mee met wat de toekomst van ons vraagt. Dat betekent dat we ook steeds meer ‘gewoon’ digitaal willen werken.

Het gebruik van het patiëntenportaal MijnJBZ staat hierin centraal. Om medewerkers hierin te ondersteunen, zodat zij ook patiënten beter kunnen helpen, werd in oktober gestart met de MijnJBZ kennisboost.

MijnJBZ is het patiëntenportaal van het JBZ. Via MijnJBZ kan de patiënt zijn patiëntengegevens bekijken. Patiënten kunnen ook taken uitvoeren via MijnJBZ, zoals vragenlijsten invullen en informatie lezen. In de MijnJBZ Kennisboost werd gedurende 10 dagen aandacht geschonken aan het coachen van alle medewerkers van een polikliniek in het gebruik van MijnJBZ. Door deze kennisboost kunnen zij niet alleen prettiger werken, maar ook patiënten beter helpen met MijnJBZ en het gebruik daarvan stimuleren.

Omdat de ervaringen van medewerkers enorm positief zijn gebleken, wordt de MijnJBZ Kennisboost het komende jaar verder uitgerold bij diverse andere poliklinieken van het ziekenhuis.